ujutru umesto mobilnog
14 predloga za jutro pre nego što uzmete telefon

Jedna od boljih odluka koju možete doneti ove godine, jeste da vam dan ne počne sa mobilnim telefonom.

Pričali smo u više navrata koliko je za zdrav san važno da ne završavate dan gledajući mobilni telefon. Isto važi i za početak dana, kada može doći do naglog skoka kortizola.

“Iako ne možemo da kontrolišemo svet, mi imamo veliku kontrolu nad sopstvenim mislima i ponašanjem. Započinjanjem ujutru pozitivnim stavom možemo promeniti tok čitavog dana”, kaže Dr Karla Mari Manli.

Zdrava jutarnja rutina je veoma važna i odlično je ako postoji. Evo šta biste sve mogli da uradite, kada “otvorite oči”, a da nije u pitanju čitanje obaveštenja i vesti na telefonu.

14 stvari koje možete da radite ujutru, pre nego što pogledate u mobilni telefon

1.    Istuširajte se

Mnoge slavne osobe ističu da im je najvažnije da dan počnu sa tuširanjem skoro hladnom vodom. Da li ste do sada probali tako nešto? Mi vam garantujemo da ćete se veoma razbuditi, to je sigurno.

Ne morate se tuširati hladnom vodom, ali jutarnje tuširanje svima prija. Pozabavite se i par minuta ritualom vezanim za kožu licu, te sledite svoju rutinu mazanja seruma ili kreme.

2.    Obucite se

Čak i ako ne radite i ostajete u kući, pokušajte da se uvek presvlačite. To će vam sigurno pomoći da se osećate bolje. Druga je stvar kada 2 do 3 puta godišnje sebi dozvolite lenji vikend, u kome uživate u pidžami i bindžovanju serija.

3.    Šetnja ili trčanje za dobro jutro

Možda bi mogli da razmislite o tome da čim se probudite, prvo obučete sportsku opremu i odete na dnevni kardio trening. U poslednje vreme je trčanje veoma popularno, ali biće dovoljno i da krenete u šetnju malo intenzivnijim tempom. Ukoliko bude sunca, možete za petnaestak minuta prikupiti i svoju dozu vitamina D za taj dan.

4.    Jutarnja joga, vežbe disanja i/ili meditacija

Možda niste u prilici da idete na trčanje, ali možete obući helanke i odvojiti desetak minuta za jogu svakog jutra. Probajte i sa vežbama disanja ili meditacijom. Kada ujutru ispraznite svoj um, lakše ćete donositi odluke i zaključke tokom ostatka dana.

5.    Hidratacija

Čim ujutru ustanete, popijte veliku čašu vode. Voda je najbolji izbor da sa njom započnete jutro. Tek posle toga razmišljajte o čaju, kafi, medu i doručku.

Pročitajte još: Preskakanje doručka kod dijabetesa tip 2

6.    Uživajte u jutarnjoj kafi

Ovaj savet se odnosi na to da uživate u svojoj prvoj kafi, a ne da skuvate neku koju ćete presuti u termos šolju i juriti dalje sa njom u rukama. Opustite se par minuta, sedite, udahnite duboko, pomirišite kafu, pustite misli da vam lutaju.

7.    Iskažite zahvalnost

Dr Manli smatra da nema boljeg početka dana od toga da pokažete koliko ste zahvalni. Nabrojte blagoslove koje imate, sve što vas čini srećnim i što vam znači.

8.    Jutarnja mantra

Razmišljajte pozitivno. Ne, ne treba preterivati, ni ti će se stvari same od sebe dešavati, ako ne uložite trud, ali dajte sebi motiv da ustanete. Možda će vam značiti ako neke motivacione citate uramite na zid pored kreveta ili kupite planer sa motivacionom porukom na koricama.

Svakome prija nešto drugo. Nekome je dovoljno da pomisli: “Život je lep!”, nekome treba da pročita “Možeš ti to!” ili “Idemo, devojko, da osvojimo svet!”

9.    Sastavite listu obaveza

Mnogo ćete efikasnije završavati zadatke ako budete znali listu stvari koju treba da obavite. Bolje ćete se osećati ako budete štiklirali stavku po stavku. Stoga napravite plan dana, nedelje, meseca i rukovodite se njime.

10. Jutarnji seks (ni)je precenjen

Mnogi smatraju da je seks precenjena stvar, no to nije istina. On je bitan deo nažeg života i ne trebamo se libiti da uživamo, kada god smo u mogućnosti. Ništa vas ujutru neće bolje razmrdati od seksa, možda neće biti idealan, možda još niste razbuđeni, ali će vam prijati. 

I samozadovoljavanje je dobra opcija, jer će orgazam učiniti da se osećate opuštenije, ali uz više elana i energije za predstojeći dan. Lučenje oksitocina od ranog jutra može učiniti da se osećate raspoloženije sve do večeri.

Pročitajte još:  Redovan seks je recept za dug život

11. Slušajte muziku

Napravite svoju listu pesama za dobro jutro i plešite. Muzika će vas pokrenuti i oraspoložiti. Nekome više prija dinamična muzika, dok drugi vole da se razbuđuju uz ambijentalnu ili klasičnu muziku, iako tu vrstu muzike ne slušaju kasnije, tokom dana.

12. Čitajte knjigu

Moguće je da nećete imati previše vremena, ali par stranica uz koji gutljaj kafe ili čaja u tišini, značiće vam možda više nego sat vremena u popodnevnim časovima.

Petnaestominutnim jutarnjim čitanjem ćete uspeti da ugušite jutarnju anksioznost, a uspećete da pročitate i više planiranih knjiga sa vaše liste.

13. Esencijalna ulja za dobro jutro

Eterična ulja se još uvek ne koriste u dovoljnoj meri, te se za njihovo blagotvorno dejstvo ne zna. Ulje nane (mente, peperminta) će vas odmah osvežiti i razbuditi.

14. Pozabavite se biljkama

Pregledajte biljke u domu, zalijte ih, prebrišite, uklonite osušeno lišće. Naučno je dokazano da je briga o bilju odličan oblik samopomoći koji uklanja stres, a više o tome možete pročitati ovde: Koje biljke najbolje čiste vazduh u domu?

Pročitajte još:

 

Izvor: https://www.wellandgood.com

Image by Free-Photos from Pixabay

 

Povezani članci

Booking.com