Zdravlje trudnice

Zatvor u trudnoći

Zatvor je čest u trudnoći i može da bude vrlo neugodan.

To je zato što je ceo sistem za varenje pod uticajem hormonalnih promena tokom trudnoće. Važno je da se trudnica brine o svojoj ishrani i da održava redovne stolice kako bi se izbegle nepotrebne neugodnosti.

Šta se događa u crevima tokom trudnoće?


Tokom trudnoće telo proizvodi više ženskih hormona nego normalno. Posao tih hormona je da obezbede da se trudnoća razvija normalno. Ali oni takođe automatski usporavaju crevnu peristaltiku (pokrete).

Jedan od tih hormona, progesteron, deluje tako što opušta mišiće. Zid (spolja) i mišići creva se opuštaju pa je manje mogućnosti da se gura hrana i telesni otpad.

Trudnice trebaju da paze da im ishrana bude bogata vlaknima i da sadrži mnogo tečnosti. To je najbolji način i garantuje normalnu crevnu aktivnost.

 

Koji su znaci zatvora?

 

  • Više od četiri dana između svakog pražnjenja creva.
  • Tvrda stolica, što je čini teškom za proći.
  • Postoji osećaj da nije sav sadržaj creva izbačen.
  • Ako je stolica jako tvrda, može da izazove krvarenje iz rektuma.
  • Zatvor takođe može da bude uzrok bolovima u donjem delu trbuha.
  • U ekstremnim okolnostima, zatvor creva može da dovede do poteškoća pri porođaju.
  • Retko, ti simptomi mogu da budu znaci drugih ozbiljnijih bolesti. Uvek konsultujte svog lekara ako ste zabrinuti.

 

Šta se može učiniti u vezi zatvora?


Sledeći saveti su korisni u održavanju redovnog pražnjenja creva:

 

  • jesti dovoljno vlakana
  • piti dovoljno tečnosti
  • vežbanje.


Ako te mere ne pomažu, razgovarajte sa vašim lekarom za savet oko laksativa.

Hrana bogata vlaknima


Vlakna su važna jer podstiču creva da rade. Takođe upijaju tečnost i pomoći će da se fekalne mase ne isušuju i da su i dalje mekane. Sledeće vrste hrane sadrže puno vlakana. Dobra je ideja da jedete razne kombinacije tih namirnica svaki dan:

 

  • voće
  • povrće
  • integralni hleb
  • žitarice za doručak
  • suve šljive
  • sveže ceđeni sok.

 

Piće


Ako nema dovoljno tečnosti u ishrani, proces će usporiti varenje, creva ne mogu da obave svoj posao i fekalne mase će postati tvrde i teško će prolaziti.

Ne postoje posebna pravila, ali trebalo da se potrudite da pijete najmanje šest čaša tečnosti dnevno.

Pijte što više vode. Dobar dodatak može da bude čaj, malo kafe ili neki voćni sok.

Da biste bili sigurni da utiče kako treba na creva, potrebno je da su fekalne mase mekane.

Vežbanje


Vežbe nežno stimulišu creva, što dovodi do boljeg varenja.

Tokom trudnoće hodanje ili plivanje oko 20 do 30 minuta, tri puta nedeljno će pomoći varenju. Takođe će poboljšati opšte stanje i kondiciju u sklopu priprema za sam porođaj.

 

Diskutujte o ovoj temi na Demetra forumu – Zatvor u trudnoći
(kako bi mogli da vidite kategorije foruma, čitate tuđe postove i učestvujete u raspravi na forumu, potrebno je da se registrujete)