Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

Porodili ste se i sada je beba prioritet, ali naravno da želite i da jednog dana u ogledalu opet vidite svoju figuru od pre trudnoće. Kako da usaglasite bebine potrebe, novonastali način života i smršate? 

Kako smršati i zategnuti telo nakon porođaja?

Nemojte žuriti da vratite staru liniju, vaše telo je upravo uradilo fantastičan posao, doneli ste novi život na svet. Sada će vam trebati vreme da se vratite u formu. 

Najvažnije čemu treba da posvetite pažnju, pored brige o bebi, je zdrava ishrana. Zdrava ishrana je važna i zbog vašeg zdravlja, mimo mršavljenja, ali i ukoliko dojite vašu bebu. 

Trebalo bi da prvih šest nedelja nakon porođaja pričekate sa vežbanjem u svakom slučaju. Ako ste imali porođaj carskim rezom, doktori savetuju da taj period bude 6 meseci. 

Nakon porođaja carskim rezom, pojedini doktori kažu da je u redu i tri meseca, ali većina se slaže da je šest meseci ipak idealan period da bi bili sigurni da se sve vratilo na mesto i da je predeo oko rane u potpunosti u redu.

 Šetnja sa bebom u kolicima 

Najbolja vežba za prve nedelje nakon porođaja je šetnja sa bebom u kolicima. Svakodnevno idite prvo u kraće, a zatim i duže šetnje (tokom kojih se možete i malo brže kretati) sa bebom u kolicima. Na ovaj način nećete opterećivati stomak i kičmu, a polako ćete se vraćati u formu, poboljšati cirkulaciju i priuštiti telu nežan trening.

Možda će vam se činiti naporno da spremite i bebu i sebe za šetnju, ali posle nje ćete se bolje osećati. Napunićete pluća svežim vazduhom, promeniti sredinu i pokrenuti se. 

Spremnost za vežbanje posle porođaja 

Kada budete osećali da imate više energije i dobijete „zeleno svetlo“ od svog lekara, možete povećati svoju aktivnost. Sve zavisi od načina porođaja i od toga koliko ste bili aktivni i tokom same trudnoće.

Čak i kada započnete sa vežbama, postepeno se vratite aktivnosti. Prvo počnite sa 30 minuta neprekidnog hodanja, pet dana nedeljno. Kada vam to ne bude predstavljalo opterećenje, počnite sa 20 minuta brzog hoda, ali da ne osećate da ubrzano dišete i previše ste zamoreni. Trebalo bi da možete da normalno razgovarate nakon treninga. Ako želite da što pre vratite formu, najbolje je da rasporedite vežbanje u tri desetominutne sesije tokom dana. 

Količina energije će varirati iz dana u dan u zavisnosti od toga koliko ste spavali, odmarali i šta ste radili u toku dana. 

Idealno bi bilo da počnete da vežbate sa grupom mama koje su se takođe vratile vežbanju nakon porođaja. U većim gradovima često postoji program baš za mame, na koji možete voditi i svoju bebu.

Važno je da vaš trener bude upoznat sa time da ste se skoro porodili i da prati vaše mogućnosti i napredovanje iz dana u dan. 

Koji sport odabrati za vežbanje nakon porođaja? 

Za početak odaberite šetnju, a zatim brzo hodanje. Nakon toga možete birati sport po želji, ali nemojte previše zahtevne. Stvar je afiniteta da li ćete se odlučiti za fitnes, jogu, pilates, ples, tenis ili košarku. 

Ukoliko je prošlo nedelju dana od potpunog prestanka krvarenja, možete krenuti na plivanje. 

Možete na internetu naći i mnoštvo uputstava kako da vežbate sa bebom, kao što je ovaj u prilogu. 

 

Napravite plan ishrane 

Potrudite se da se zdravo hranite i pijete dovoljno tečnosti. Možete napraviti plan na papiru i okačiti na frižider ili pak koristiti neku od aplikacija za mobilni telefon. Dovoljna količina tečnosti, pre svega vode, je od ključne važnosti. 

Posebno je važno da pijete dovoljno vode, ako dojite bebu. Ali nemojte brinuti ako ste žedni nakon treninga, to neće sprečiti vaše telo da proizvede dovoljno mleka.

Booking.com