Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

10 nacina da mama bolje spava

Mame većinu stvari rade na uštrb sna. Ok, ne treba vam sigurno deset sati sna kolika god da ste spavalica, ali ni par sati sna, posebno tokom dužeg vremenskog perioda, neće vam doneti ništa dobro. Naravno da ne možete da očekujete da ćete biti naspavani kada je dete bolesno ili usled nekih drugih nepredviđenih okolnosti, ali generalno možete i treba da povećate kvalitet spavanja. 

10 načina kako da obezbedite sebi više sna 

1. Fizička aktivnost

Ako ste aktivni tokom dana, lakše ćete spavati. Ne znači da morate da idete na aerobik, ali i par vežbi istezanja ili poslepodnevna šetnja mogu da pomognu. Imajte na umu da naporne vežbe tik pred spavanje mogu da vam naprave problem i izazovu nesanicu. 

2. Hladna soba za spavanje

Većina ljudi bolje spava u prostoriji u kojoj je niža temperatura. Obavezno makar provetrite prostoriju pred spavanje i potrudite se da spavate u mraku i tišinu. Nije dobro da televizor ostane upaljen, kao ni upaljeno svetlo. 

3. Izbegavajte kofein uveče

Nemojte piti kafu i alkoholna pića u kasnim posle podnevnim ili večernjim satima. Možete popiti jednu čašu piva ili crnog vina. Imajte na umu i da neke vrste bezalkoholnih pića, kao i slatkiša mogu da sadrže kofein. 

4. Rutina je važna

Možda niste razmišljali o tome do sada, ali rutina je i za odrasle važna kao i za decu. Potrudite se da ležete uveče u slično vreme. Ustanovite i večernju rutinu nakon što uspavate bebu (tuširanje ili opuštajuća kupka, toplo mleko, gašenje telefona...). 

5. Odremajte

Kratka dremka tokom dana (10-30 minuta najviše) će poboljšati vaše kognitivne sposobnosti, imaćete bolju koncentraciju, oštriju memoriju i smanjiti simptome umora. 

6. Krevet je mesto za spavanje

Najbolje je da ko može krevet koristi isključivo za spavanje i druženje sa voljenom osobom. Gledanje televizije, slanje poruka i proveravanje elektronske pošte je najbolje obavljati na drugim mestima. Pokušajte da ne mislite o svakodnevnim problemima, poslovima koji vas čekaju i drugim obavezama pred spavanje. 

7. Imajte mesto za spavanje

Izbegavajte da zaspite u dnevnoj sobi, dečijem krevetu ili fotelji. Čim vam se prispava, pređite u svoj krevet. Ako ne znate gde spavate, to može biti izvor frustracije i poremećaja sna. Važno je da uvek imate svoje predviđeno mesto za spavanje. 

8. Nemojte dugo ležati budni

Kada uveče legnete u krevet i dogodi vam se da ni posle pola sata još uvek ne možete da zaspite, nemojte da ostajete u krevetu i okrećete se. Ustanite i prošetajte, idite do kupatila, pređite u drugu sobu, čitajte nešto, možete i pospremati knjige, garderobu, slagati veš, sve dok vam se ne prispava. 

9. Recite NE teškoj hrani uveče

Nemojte jesti začinjenu i jaku hranu u večernjim satima. Ako osećate da vam je stomak pun, imate gorušicu, osećaj težine i nelagodnost, znači da ste preterali sa teškom hranom. 

10. Vođenje dnevnika 

Možda vam se čini čudno i detinjasto, ali vođenje dnevnika je odličan način da se opustite. Ne morate da vodite klasičan dnevnik, ali svakako možete da držite papir i olovku, mali notes ili pak koristite aplikaciju na tabletu ili telefonu. Svoje brige i misli zapišite u par rečenica i onda se opustite i spavajte. 

Booking.com