resite problem lose cirkulacije
11 načina da rešite problem loše cirkulacije

Kada je cirkulacija loša, ona usporava i blokira protok krvi. Da li ste znali da ljudsko telo odrasle osobe ima preko 95.000 kilometara krvnih sudova?  Ova mreža krvnih sudova dovodi vašu krv u svaki deo tela.

Kod ljudi sa lošom cirkulacijom, usporen je protok krvi, a to znači i da sve ćelije u telu ne mogu da dobiju sav potreban kiseonik i hranljive materije.

Znaci loše cirkulacije i kako je ubrzati?

  • Kod osoba sa lošom cirkulacijom, udovi često ne dobijaju dovoljno krvi te su ruke i stopala hladni, a nekada čak i ukočeni.
  • Ljudi sa svetlom puti mogu primetiti da su im noge čak blago modre ponekad.
  • Loša cirkulacija isušuje  kožu, kosa može dosta da opada, a nokti postaju krti i lomljivi.
  • Dlake na nogama su ređe, a mestimično mogu i nestati ako imate problem sa usporenom cirkulacijom.
  • Muškarci sa lošom cirkulacijom mogu imati problem sa erekcijom.
  • Kod osoba sa dijabetesom rane i čirevi još sporije zarastaju.

Izvor: https://www.webmd.com

 

Kako da poboljšate cirkulaciju?

1.      Hidirirajte se dovoljno

Polovina sastava krvi je voda. Ukoliko ne pijete dovoljno vode, vama se čini da je sve u redu, ali vaš organizam pati, rizikujete razne zdravstvene probleme, uključujući hroničnu glavobolju i probleme sa cirkulacijom, a ćelije se ne obnavljaju dovoljno i brže starite.

Posebno je važno da vodite računa da unosite dovoljno tečnosti ako je napolju vruće ili se bavite fizičkom aktivnošću.

2.      Vežbajte jogu

Joga pokreće protok krvi. Kada se krećete, krv dovodi kiseonik u vaše krvne sudove. Kada se uvijate i radite jogu, ona šalje krv vašim organima. A kada radite vežbe pri kojima menjate položaj tela, krv se prebacuje iz donje polovine tela ka vašem srcu i mozgu.

3.      Podignite noge uz zid

Ako vam se desi da su noge otekle od dugog hodanja i umora, lezite na krevet ili podlogu za vežbanje na pod, što bliže zidu ramenima, ali tako da noge dignete visoko uz zid. Neka vam na podu ostanu samo lopatice i glava.

Image by StockSnap from Pixabay

4.      Pokušajte da neko vreme stojite dok radite

Dugotrajno sedenje nije zdravo za vaše telo. Oni koji satima na poslu sede, najčešće imaju problema sa kičmom, ali i cirkulacijom i opšte lošim stanjem organizma. Nedovoljno razvijeni mišići sa nogama u kombinaciji sa usporenim protokom krvi mogu izazvati trom u nozi. Razmislite o tome da neko vreme stojite dok radite ili čak nabavite viši sto, za kojim ćete moći da stojite i tako radite. Možda će vam u početku biti čudno i naporno, ali tako vaša krv cirkuliše i iz nogu kruži brže u srce.

5.      Obogatite krv kiseonikom dok vežbate

Za koji god metod vežbanja da se opredelite, važno je da uzimate dovoljno kiseonika. Nikada ne zanemarujte važnost pravilnog distanja prilikom vežbe. Ukoliko niste sigurni da pravilno dišete, nemojte sami vežbati, već se upišite na grupni trening ili unajmite personalnog trenera koji će vas naučiti pravilnom disanju tokom vežbi.

Ako se odlučite da hodate, znajte da su ovo ujedno najbolje vežbe za vaše srce i to, ako se krećete umrenim intenzitetom, od 4.5 do 5 kilometara na sat.

Čučnjevi su još jedna odlična vežba za vaš krvotok. Dok radite čučnjeve, krv kruži i iz donjih ekstremiteta ide ka srcu te ponovo kruži.

Pročitajte više:

Šetnja čuva zdravlje

Zašto je fizička aktivnost važna?

6.      Topla kupka

Kupka je odličan način da pokrenete cirkulaciju. Osobe koje imaju problem sa lošom cirkulacijom posle kupanja u toploj kupki često su pune elana i orne za različite aktivnosti. Topla voda čini da se vene i arterije šire, puštajući veće količine krvi. Važno je da ne preterate sa prevrućom kupkom ili saunom, jer one nekada mogu dovesti do niskog krvnog pritiska.

Ako niste u mogućnosti da se potopite u kupku, probajte da popijete topli čaj. Neće proizvesti baš isti efekat, ali razmrdaće vas sigurno.

7.      Vodite računa o unosu soli

Veoma je važno da povedete računa o preteranom unosu soli. Nemojte preterivati posebno sa mesnim prerađevinama koje u sebi sadrže velike količine štetnih nitrita, a čak i domaće suvo meso, za koje znate da je provereno sadrži previše soli da bi se često i u velikim količinama konzumiralo.

8.      Ostavite cigarete

Nikotin je glavni aktivni sastojak svih cigareta, uključujući i elektronske i nove cigarete koje se stavljaju u aparat bez pepela. Nikotin toliko oštećuje zidove vaših arterija i zgušnjava krv da nekada jednostavno lekovi ne mogu da pomognu. Teško je ostaviti cigarete, ali mislite na one koji vas vole i kojima biste nedostajali da vam se nešto dogodi.

9.      Posvetite se telu

Možda do sada niste razmišljali o tome, ali masaža, četkanje, pa čak i piling će pokrenuti vašu cirkulaciju. Nabavite četku za telo od tvrde dlake i njome istrljajte suvu kožu. Iščetkajte udove dugim povlačenjem četke, a zatim i stomak i donji deo leđa kružnim pokretima. Piling od krupne soli tokom tuširanja će vam dobro doći. Na ova dva načina ćete pokrenuti cirkulaciju, ali i ukloniti mrtve ćelije kože.

10. Kontrolišite krvni pritisak

Visok pritisak može da izazove arteriosklerozu, stanje koje očvršćuje arterije i zaustavlja protok krvi. Najbolje bi bilo da vaš pritisak ne prelazi 120/80, ali pitajte svog izabranog lekara šta on smatra idealnim pritiskom za vas.

11. Uske čarape

Možda nikada niste razmišljali o tome da čarape koje vas stežu mogu biti korisne. Kompresijske čarape koje stisnu noge tako da krv ne ostaje predugo na jednom mestu, već da se vrati u srce, mogu biti veoma korisne. Konsultujte sa svojim lekarom koji model bi vam odgovarao.

Image by lisa runnels from Pixabay

Booking.com