povrce u ishrani dece
Zašto je važno da dete jede povrće? - Zašti je važno jesti krompir, šargarepu, tikvice, karfiol...

Zašto je važno jesti koju vrstu povrća?

Krompir u ishrani deteta

Krompir je odličan izvor kalijuma (kao i banane) koji je neophodan za pravilan rad srca. Osim kalijuma, u krompiru ima još i vitamina C, folne kiseline i vlakana (posebno ako ga jedete sa ljuskom).

Krompir se može spremati na više načina i jedan je od najčešćih priloga za ručak ili kao pojedinačni obrok. Beli krompir se kupuje za pire, crveni za druga jela. Mladi krompir se može jesti sa ljuskom i tako je i najzdraviji, posebno ako ga ne pržite u dubokom ulju.

Šargarepa u ishrani dece

Šargarepa sadrži karoten koji se u organizmu pretvara u neophodni vitamin A. Pored karotena ima i vitamin C, vitamin D, kalijum, magnezijum, vitamin B 6, bakar i folnu kiselinu.

Šargarepa je najzdravija kada se jede i kuvana. Tada ima pojačan antioksidantni efekat.

Tikvice u ishrani dece

Ima ih tokom cele godine, ali su najbolje letnje tikvice. Pripremajte ih dok su sveže i sočne. Blagog su ukusa i pogodne da budu jedna od prve hrane za bebe. One su izvor kalijuma i vitamina A.

Bundeva u ishrani dece

Bundeva je zimsko vrsta i može se jesti na mnogo načina. Od toga da je možete samo ispeći u rerni i dodati malo cimeta i meda, zatim sa njom možete praviti pite i kolače, potaž ili kuvati sa junetinom. Bundeva je izvor beta karotena, kalijuma, vitamina C i folne kiseline.

Brokoli u ishrani deteta

Sezona brokolija je od oktobra do aprila, ali se, kao i tikvice može naći tokom cele godine. Brokoli kuvajte samo kratko – između 8 i 10 minuta. Dužim kuvanjem neće izgubiti samo boju već i hranljiva svojstva. Možete ga servirati kao prilog sa belim lukom i maslinovim uljem, u potažu, pireu ili sa pastom.

Brokoli je poznat po tome da ima dvostruko više vitamina C od pomorandže, ali da biste ga iskoristili, ne smete ga prekuvati. Takođe ima: vitamin E, vitamin A i kalcijum.

Karfiol u ishrani dece

Karfiol se uglavnom kuva 20-ak minuta. Ako je isečen na sitnije cvetove ranije. Može se servirati kao prilog, u potažu, uz parmezan, beli luk ili pohovan. Probajte da ga pohujete u parmezanu i stavite u rernu, kako bi izbegli prženje u dubokom ulju. Karfiol je odličan izvor vitamina C.

Pored brokolija i spanaća, karfiol je još jedna vrsta povrća koju deca često odbijaju da jedu. Jedan od ključnih razloga za to je karakterističan miris karfiola. Da biste ga otklonili, kada kuvate karfiol ili brokoli, dodajte jedno parče hleba u vodu u kojoj kuvate povrće.

Spanać u ishrani dece

Spanać uvek detaljno čistite i cepkajte svaki vrh peteljke i oštećenje lista jer su to mesta na kojima se skupljaju bakterije. Kupujte onaj spanać gde su listovi čvrsti. Ubacite ga u vodu tek kada ona proključa i kuvajte tri minuta u otvorenoj posudi. Nakon toga odmah prospite vodu. Spremajte ga uz dodatak mleka, pavlake, jogurta, sira ili putera. Može biti glavno jelo ili prilog mesu i ribi. Možete ga dodavati u čorbu, ali na samom kraju da ne bi izgubio hranljiva svojstva.

Spanać je bogat vitaminom A i C i ima ga tokom cele godine. Do skoro je vladalo ubeđenje da je najbogatiji gvožđem, ali se ispostavilo kao netačno. On ima gvožđa, ali se u ljudskom organizmu može daleko teže apsorbovati od gvožđa koje potiče iz namirnica životinjskog porekla (meso, jaja).

Booking.com