Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

savrsena kolica za bebu

Poslednjih dana, dobila sam više od deset mejlova sa pitanjem da preporučim konkretan model kolica, kao i pitanja koji proizvođač kolica je najbolji. Sa jedne strane, bezvezno mi je da širim priču u smeru nije to baš tako, ali ja zaista nikome ne mogu da odgovorim na to pitanje u jednoj rečenici.

Da li postoje savršena kolica za bebe?

Na ovo pitanje sam uglavnom pokušala da odgovorim još svojevremeno u postu – Koja su najbolja kolica za bebu, takođe sam i o svojim izborima pisala u postu – Kolica koja smo mi koristili. Naravno da ne postoje kolica za bebu koja ispunjavaju sve uslove, pod ovim SVE mislim i da takva kolica ne treba da koštaju malo bogatstvo.

Da postoje savršena kolica, zar ne mislite da bi svi do sada samo njih kupovali?

Zašto ne postoji univerzalan odgovor na pitanje o idealnim kolicima?

Razmislite da li vi možete da odgovorite na pitanje koji je najbolji automobil. Da li možete da izdvojite baš jedan model, jednog proizvođača automobila koji ima baš sve idealno, neki koji ima dovoljno mesta unutra, a da opet nije preveliki ni za gradsku vožnju, onaj koji malo troši, koji je lep, udoban i povoljan. Priznaćete da se uvek napravi makar mali kompromis.

Takođe, mladima najviše odgovara mali automobil, porodičnim ljudima sa decom prostran automobil koji je zgodan i za putovanja. Onima koji žive u planinskim predelima ili često putuju tamo biraće terenac, dok žena koja kola koristi od kuće do posla u gradu i muči se sa parkiranjem, verovatno nema potrebe da vozi džip.

Uvek kao paralelu koristim izbor automobila, jer je to nekako najlakše za porediti i svi su o tome bar nekada razmišljali, bez obzira da li ste vozač ili ne.

 

Prioriteti kod izbora kolica

Kao što sam već navela kod paralele sa automobilima, svako mora da prilagodi svoje potrebe mogućnostima i prilikama na tržištu. I ja bih volela da mogu da kupim kolica koja:

  • imaju male dimenzije – realnost je da su uska kolica, uska i za većinu beba, kao i ona koja su kratka (Cam Portofino);
  • lakša su od 5kg – brojni novi modeli „lite“ kolica, a zašto oni nisu najbolji izbor za novorođenče i koje su im mane, pisala sam OVDE;
  • imaju točkove kojima se lako upravlja, pogodne za sve terene – ovo automatski znači da kolica ne mogu da budu lagana, jer moraju imati veće točkove i barem prednji ne smeju biti dupli;
  • imaju spojenu ručku za voženje – ovo isključuje većinu kišobran kolica, a neretko su i modeli koji su glomazniji kada su sklopljeni;
  • imaju mogućnost okretanja sedišta u toku vožnje – ovo je situacija kada vozite kolica i onda sunce ide bebi u oči i smeta joj. Najelegantnija opcija je da jednostavno okrenete sedište (lakše od premeštanja tende, gnjavaže sa suncobranom i daleko lakše nego da sa sve bebom okrećete celo sedište. Realnost je da je postojalo par takvih modela na tržištu, kao Chicco I-Move. Postoje i neki modeli koji imaju tu mogućnost, na primer Chipolino Dakota, ali su toliko prevaziđena i ružna da im ovo mnogo ne pomaže.

  • Kolica koja su 3 u 1 – idealno je za prve mesece imati korpu i auto sedište koje se montira na kolica, a zatim i sportsko sedište za kasnije. Realnost je da ovo zauzima dosta prostora u stanu, nije najjeftinija opcija, a morate i odabrati model koji ćete zaista koristiti dok beba koristi kolica. Šta time hoću da kažem? Kunert Silver su toliko teška kolica da ćete jedva dočekati da kupite kišobran, ali već Cam Combi Family ili Chicco Trio Sprint ćete rado koristiti do kraja, bez da pomislite na druga. Koje su prednosti kada imate pravu korpu za kolica možete pročitati OVDE. Alternativno, sada postoje kolica koja imaju mogućnost transformacije sedišta u korpu i obrnuto – Chipolino Etro, Chicco Urban, Chipolino Ritmo. Ova opcija ne daje mogućnost korišćenja korpe van rama, ali je svakako bolje rešenje nego da nema korpe. Mima Xari ima fantastično rešenje za korpu, ali i cenu od preko hiljadu evra.

 

 

  • Udobno i prostrano sedište – ovo isključuje „lite“ i tanka letnja kolica.

Izbor kolica cene oko 500 evra

Kolica za bebe u 2018. godini

  • Obavezno mi je da kolica imaju mogućnost da beba prvih meseci gleda u onoga ko je vozi. Bez te opcije nikada ne bih kupila kolica.
  • Korpa ispod kolica treba da je prostrana i izdržljiva. – Do pre par godina, jedan od meni omiljenijih modela kolica Quinny Buzz nije imao korpu ispod kolica, već je postojala opcija dokupljivanja male korpe i rančića koji se kači na ram. Ogroman propust. Isto mislim i za kolica koja imaju minijaturne korpe (Mima Xari) ili torbe umesto korpe (Stokke Xplory), ali valjda se misli da ako imate tako skupa kolica, onda nikada ne treba da u njima vozite jabuke i krompir sa pijace. Neki skromniji modeli kolica, kao Hauck Shopper nemaju dostupnu korpu prvih meseci dok je beba u skroz ležećem položaju.
  • Sklapanje jednom rukom i po mogućstvu u kišobran. – Svi Inglesina modeli imaju opciju sklapanja jednom rukom. Većina Cam kolica se sklapa u kišobran, kao i pojedini Chicco modeli, kada su u pitanju kolica 0+. Sva kišobran kolica se, logično, tako sklapaju.
  • Muf za noge i torba za bebine stvari su mi obavezan dodatak – Najlakše i najpovoljnije je kada torba ide uz kolica. U njoj se uglavnom dobija i nepromočiva podloga za bebu. Muf za noge mi je jedan od najkorisnijih dodataka uz kolica. Možete ga koristiti od prvih dana, ali i kasnije kada je dete veće. Na primer, nema potrebe da bebi zimi hulahopke ispod pantalona, ako neće ustajati iz kolica napolju. Lakše je nego da koristite ćebenca. Drugi dodaci kao držač za flašice, pokrivač za kišu i slično nisam nešto ni korstila, pa mi to nije ni bio prioritet. Za flašicu i posudicu sa hranom koristim termos torbicu koja se može zakačiti na kolica, a možete povoljnu naći u DM prodavnicama.
  • Podesiva ručka po visini – obzirom da sam ja niska, odgovara mi da ručka bude nešto niže, dok je mom mužu potrebno da je podigne na najviši nivo. Ovo je veoma korisna opcija na kolicima.
  • Svi delovi na kolicima se mogu skinuti i oprati u mašini – ovo mi je bila savršena opcija i po tome se uglavnom izdvajaju skuplja od jeftinijih kolica. Navlake sa Neonato Synchro Sport kolica smo često prali u mašini i to je pravo olakšanje u odnosu na Chipolino Etro, gde postoje delovi koji se moraju prati četkicom.
  • Dovoljno velika tenda na kolicima – važno je da tenda bude toliko velika da nema potrebe da korisitite suncobran.
  • Kolica koja imaju zanimljiv dezen – ovo je krajnje subjektivna stvar, ali ja nisam tip koji voli jednobojna kolica. Cosatto ima najfantastičnije dezene kolica
  • Prečaga na kolicima – ovo je jedna jako korisna stvar, male bebe vole da oslone nožice na prečagu, zgodna je i da na nju okačite igračku, a mala je verovatnoća i da beba ispadne iz kolica čak i ako nema zakopčane pojaseve koji idu preko ramena (osim ako joj ne dozvolite da stoji u kolicima).
  • Ležeći položaj – možda vam se ovo podrazumeva, ali postoje kolica koja nemaju ležeći položaj. Osim najjednostavnijih kišobran kolica, ležeći položaj nemaju ni Quinny Zapp Xpress, kao ni Stokke Xplory kada su u položaju da beba gleda u smeru vožnje, odnosno da ne gleda onog ko je vozi.

Možda ste vi našli kolica koja ispunjavaju sve zadate kriterijume, ja moram priznati da nisam.

Uvek je pitanje manjeg ili većeg kompromisa. Logično je da kolica koja su savršeno udobna moraju imati prostrano, udobno sedište i veće točkove, koji su prilagođeni svim terenima. Takva kolica po prirodi stvari ne mogu istovremeno biti i lagana. Nekada će Vam se u prodavnici učiniti da se nekim kolicima lako upravlja, ali morate imati u vidu da treba da ih probate pod opterećenjem i ne na idealno ravnoj podlozi da biste to mogli da procenite.

Booking.com